Formula 10.0.6 Kicks, 99 kr/100ml eller 20 kr/engångsförpackning

Deep Down Detox
Produktinformation
En superrengörande, avgiftande mask som laddar upp och balanserar för en klarare hy med lyster. Innehåller Apelsin som bekämpar trött och stressad hy. Bergamott som är naturligt antiseptisk och hjälper till att rengöra kvisslor och dra samman porerna för att lämna huden klar, len och riktigt fräsch.

Jag gillar hur Formula har gjort designen (och det ligger säkert en tanke bakom det), för den här luktar svagt av apelsin och är helt underbar. Den är dryg att smeta ut till skillnad från de andra två men hyn känns ny när man tvättar bort den.

Pores Be Pure
Produktinformation
En mask som hjälper till att eliminera orenheter och öppnar upp tilltäppta porer. Innehåller kaolinlera som verkar avgiftande på huden, drar ut orenheter och absorberar överskottsfett. Innehåller även jordgubb, en mild fruktsyra som exfolierar, rengör och hjälper till att läka utslag.

Den här, som färgen, luktar lite hallon/jordgubb när man använder den. Den jobbar jätte hårt och porerna blir verkligen rena! Det ända som är lite jobbigt är att den svider när man använder den. Men jag har frågat inne på kicks och de är bara för att den jobbar så hårt.

No Time To Shine
Produktinformation
En talgneutraliserande mask som drar ut orenheter och absorberar överflödigt fett. Rengör och återställer hudens balans samt stramar upp huden. innehåller Havsalger som verkar för att rengöra, läka, återfukta och revitalisera huden. Ringblomma hjälper till att rengöra, stramma upp, läka och har antiinflammatoriska egenskaper. Aktivt Kaolin drar ut orenheter och absorberar överskottsfett för att avgifta huden.

Det är samma med denna som med Pores be pure, den svider. Jag ska inte ljuga för er, men efter ett tag så blir det skönt. Det är inte så att det känns som att någon river av huden från ens ansikte men det svider. Men som sagt, det är bara för att maskerna jobbar så hårt med huden. Denna märker jag inte så stor skillnad på, men jag tror inte att den är gjord för min hy. Jag har inte så mycket problem med ojlig hy.

När jag köpte dessa tre ansiktsmaskerna så var det 3 till priset av 2. Så jag hade tur. Men verkligen, om det är någon som känner att ens ansikte behöver något av dessa behandlingar så är produkterna prisvärda. Jag själv tycker att engångsförpackningarna innehåller alldeles för mycket, så en tub på 100 ml blir ekonomiskt i längden för mig. Jag ångrar inte en sekund att jag köpte dessa. Någon dag ska jag köpa hem med hela serien. Om ni är intresserade av de andra produkterna kan ni gå in på Kicks och läsa om dom där.

2 kommentarer

Anna tecknar och målar

05 Mar 2011 17:29

Sv: Åh tack så mycket :)

LORISSA LOVEBOMB

05 Mar 2011 17:32

sv: jag trivs inte så bra i vitt, och på ens bröllopsdag känns det viktigare att trivas än att vara traditionell :) Så jag kör på mina färger istället, inte svart kanske... men inte vitt heller.



Vad blir det ikväll då? Partaj eller lördagsmys? ^^

Kommentera

Publiceras ej