Eftersom det ända vettiga jag gör som är värt att blogga om nu för tiden (pluggsvacka, otroligt tråkigt) är att laga mat så tänkte jag att varför inte göra något roligt av det? Jag kommer från och med nu att visa vad jag äter på dagarna, men jag tänker inte räkna ut hur mycket kalorier och bla bla det är i allting jag äter. Det är inte hälsosamt. Utan med denna kategorin så ska ni få insperation till att laga middagar som är enkla och går hyfsat snabbt. Och om det finns någon maträtt som ni vill att jag ska laga så får ni hojta till.

Först ut; Köttfärssås med sallad!



Det synliga resultatet måste jag faktiskt säga att jag blev nöjd med. Det ser smaskigt ut. Men jag ska erskänna, jag glömde löken och den blev väldigt vattnig. Det är i och för sig första gången jag lagar köttfärssås själv så lite cred tycker jag att jag ska få. Men den var inte särskillt god. Ätbar, men det var inte så att jag slickade tallriken efteråt. Jag ångrar att jag la salladen under såsen, salladen hade jag i alla fall lyckas med!

Egentligen borde denna maträtten heta Rinnig Köttfärssås utan lök. Men, detta är som sagt första gången. Så don't hate on me yet. Imorgon blir det mer mat! Vi börjar med frukost.

Kommentera

Publiceras ej