När jag vaknar. Då är det väldigt svårt för mig att bestämma över olika saker. Jag sitter oftast i en halvtimma och inte gör ett ända piss. Några kanske tycker att jag borde sova istället. Men jag gillar att ha min lilla lugna tid att komma igång. Att skriva ett inlägg eller sådär. 
 
Idag har jag svårt att välja frukost. Ska jag äta keso med något? Filmjölk med müsli och någon frukt? Ägg? 
Jag älskar att äta mat. Jag äter för att komma igång, för att inte kolappsa under dagen. Men för det mesta gör jag det för att jag tycker helt enkelt att det är gott. 
 
För några veckor sedan bestämde jag och två av mina finaste studentvänner att vi skulle mysa till det innan en föreläsning och äta frukost ute. Vi träffades 8:45 vid olivedalsgatan i göteborg och traskade oss uppåt. Vi hamnade på EGG&MILK som är ett slags 40-50 tals café. 
 
Där var det himla enkelt att välja mat. Jag åt två amerikanska pannkakor, en bagel med creem cheese, fruktsallad samt två koppar kaffe. Behöver jag ens nämna att vi satt med matkoma och försökte lyssna på vad den stackars föreläsaren sa. 
 
Sådant här fint sällskap hade jag. En himla lyx
 
 

Kommentera

Publiceras ej