Det är mycket nu. Jag flyttar tillbaka till min lägenhet och möts av att väggarna är konstigt målade. Får inget svar när jag frågar när de komer och målar. Jag fortsätter leva i lådor. Detta kan vara det västa jag har vart med om. Jag har känt mig stressad i ungefär ett halv år nu. Man tragglar och kämpar på. Hamnar i bråk, skrattar, gråter och skrattar lite till. Vad finns det annars att göra? Livet måste ju gå vidare. Man kan inte stanna upp. Men ibland känns det otroligt viktigt det med. Att bara få lov att stanna upp och vara. Därför spenderar jag min dag i sängen. Jag bör äta middag, bör ta hand om disken, bör fixa saker. Men det gör jag inte. Jag har blivit apatisk till rörelse. Jag ligger i min säng och tittar på tv. Börjar gråta, låter det ta sin tid. Sätter mig upp och sen börjar processen igen. Jag omgiver mig med växter för det är det jag orkar med. Det kan jag kontrollera. Det kan jag ta hand om. Idag köpte jag 30 tullpaner. Det blev så himla fint. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej