Speciellt om man skiter i tråkskolan samtidigt. 
 

Romantiserar mig själv denna morgonen. Kokar kaffe, riktigt kaffe för en gång skull. Går runt med mjukisbyxor och en stor fluffigsågosåmankandö-tröja. Vill liksom aldrig byta kläder. Smyger omkring i min väns lägenhet. Läser lite, funderar om man skulle ta och väcka henne men nee... Jag låter hon sova ett tag till. Igår fick vi ett erbjudande om en lägenhet, men vi insåg att den skulle vart för liten för oss. Så vi tacka nej. Men snart kommer det. Dagen då vi får en lägenhet och kommer flytta in tillsammans. Då vi kommer koka oändligt mycket kaffe, dricka vin, röka på balkongen och skratta så att magen kniper sig. Åh va fint det kommer bli. Vad jag längtar. 
 
Det har vart några veckor nu som jag inte riktigt har vetat vart jag har mig själv eller någon men framförallt mig själv. Men det börjar vända. Jag känner att jag får ett grepp på vad jag gör, varför jag gör det och vad jag vill göra härnäst. Jag måste bara göra klart med mig och några människor först. 
 

Kommentera

Publiceras ej