Mitt namn är Frida. Ibland kallas jag fidde. Men det är bara av min bästaste vän. Ingen annan kallar mig det. Dels för att de inte vet om att jag kallas så, dels för att jag presenterar mig som Frida. 
När jag var liten tror jag att någon kallade mig för freddan. Min mamma sa till mig att jag inte alls tyckte om det så jag sa ifrån ganska direkt. 
 
Utifrån detta kan man se att jag är rätt så bestämd av mig. Jag vet oftast vad jag vill och är inte rädd för att berätta vad jag tycker och tänker. För det mesta är det bra men ibland har jag hamnat illa ute för det. 
Jag ångrar nästan ingenting, jo. Om jag har varit dum mot någon eller betett mig på ett viss sätt som kan inte alls var nödvändigt. 
Skäms gör jag inte heller. Jag gillar att bjuda på mig själv och skämmer nästan ut mig själv varje dag. En liten sak varje dag i alla fall. Däremot blir jag nervös när jag vet att alla lyssnar på mig. Vid redovisningar till exempel, eller om man bara pratar i en större grupp där jag inte känner människorna. 
 
Jag gillar inte tystnad när jag är med människor. Om man inte känner sig sådär perfekt bekväm med någon. Därför har jag svårt att vara nära en person som är blyg, inte för att det är något med personen som är fel. Det är att när jag sitter med en tyst människa så går min mun i 200. Jag berättar saker som inte har någon mening alls till samtalet.
 
 
Foto har varit ett stort intresse för mig sedan jag fick min första kamera när jag var 12 tror jag. Helst fotograferar jag människor i detaljer men gillar i allmänhet att fotografera. Jag släpar alltid med mig kameran, oftast för att inte ta en ändaste bild på hela dagen. Men de dagarna jag inte har med mig kameran hittar jag alltid något som man kan fotografera, då blir jag alltid så besviken. 
 
Jag gillar skrivblock, små lappar som man markera när något är viktigt i böckerna och pennor. Lyckan över att få ett fint block att skriva i har alltid funnits hos mig. Jag vill helst måla och dricka kaffe hela dagarna i ett galleri.
 
Jag romantiserar ALLTING. Har en tro över att allt ska vara sådär superbra. Jag vill helst leva i en romantisk/estetisk film där jag får leva på att rita och fotografera. 
 
Här är jag. Frida. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej